Sijoittajasuhteet

Sijoittajasuhdetoimintamme tavoitteena on tukea Caverionin osakkeen oikeaa arvonmuodostusta antamalla jatkuvasti ja johdonmukaisesti kaikki olennainen Caverionia koskeva tieto tasapuolisesti kaikille markkinaosapuolille.

Lisäksi tavoitteenamme on kasvattaa sekä osake- että velkasijoittajien ja analyytikoiden kiinnostusta yhtiötä kohtaan, parantaa nykyisten omistajien uskollisuutta ja saavuttaa uusia sijoittajia ja yhtiöstä kiinnostuneita analyytikkoja.

Sijoittajasuhdetoiminnan periaatteet

Tiedonantopolitiikka

Toiminta vuonna 2014

Vuonna 2014 tapasimme noin 1 900 sijoittajaa ja analyytikkoa. Caverionilla oli 40 road show -päivää ja ryhmätapaamista sekä muita yksittäisiä sijoittajatapaamisia, joissa yhtiön johto tapasi yhteensä noin 200 institutionaalista sijoittajaa Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Lisäksi tapasimme noin 1 700 vähittäissijoittajaa Pörssisäätiön, Arvopaperi-lehden, Nordnetin ja Pörssin järjestämissä tilaisuuksissa sekä yhtiökokouksessamme.

Järjestimme kesäkuussa analyytikkopäivän Helsingissä Caverionia seuraaville analyytikoille. Lisäksi tapasimme analyytikoita ja pankkiiriliikkeiden osakemeklareita erilaisissa koulutustilaisuuksissa.

Sijoittajille, analyytikoille ja medialle suunnattu pääomamarkkinapäivämme järjestettiin 10.9.2014 Tukholmassa, Ruotsissa. Pääomamarkkinapäivässä keskityttiin erityisesti Caverion strategian ja palvelutarjonnan esittelyyn. Toimitusjohtaja Fredrik Strand korosti elinkaariratkaisujen merkitystä Caverionille sekä esitti, kuinka Caverion pyrkii saavuttamaan kasvuun ja kannattavuuden parantamiseen liittyvät strategiset tavoitteensa. Projektiliiketoiminnan kehittämisestä vastaava johtaja Karl-Walter Schuster sekä huoltoliiketoiminnan tehokkuuden kehittämisestä vastaava johtaja Matti Malmberg kuvasivat tarkemmin Caverionin seitsemää palvelualuetta sekä toimenpiteitä, joilla kannattavuutta parannetaan sekä projekti- että huolto- ja kunnossapitoliiketoiminnassa. Talousjohtaja Antti Heinola esitteli Caverionin taloudellista kehitystä. Päivä päättyi vierailuun lääketeknologiayhtiö Bactiguardin uusiin tuontantotiloihin, jonne Caverion on toimittanut puhdastilateknologiaa. Tapahtumassa oli 26 osanottajaa Suomesta, Ruotsista, Norjasta, Saksasta, Itävallasta ja Englannista.

Sijoittajasuhteiden yhteystiedot

Konserniviestinnän yhteystiedot

Analyytikoiden yhteystiedot

Caverionia seuraavat analyytikot

Caverionin tietojen mukaan ainakin seuraavat pankkiiriliikkeet seuraavat Caverionia aktiivisesti. Nämä tahot seuraavat Caverionia omasta aloitteestaan, emmekä ole vastuussa heidän antamistaan lausunnoista.

• Berenberg
  • Carnegie Investment Bank