Markkina-asema

Caverion on Euroopan johtavia teknisiä ratkaisuja kiinteistöille ja teollisuudelle tarjoavia yrityksiä. Markkina-asemamme säilyi vahvana vuonna 2014: Olimme liikevaihdoltamme Euroopan kuudenneksi suurin alallamme. Lisäksi olimme viiden suurimman joukossa kaikissa kuudessa suurimmassa toimintamaassamme.

Suomessa ja Norjassa olemme markkinajohtaja ja Ruotsissa ja Itävallassa kolmen suurimman joukossa. Saksassa ja Tanskassa olemme yksi viidestä suurimmasta yhtiöstä.

Lähteet: Euroconstruct, marraskuu 2014, VTT sekä Caverionin oma arvio, joka perustuu kolmannen osapuolen julkaisemiin julkisiin lähteisiin.

Olemme Suomessa markkinajohtaja sekä teollisuuden kunnossapidossa että teollisuuden projektitoimituksissa. Myös Ruotsissa olemme maan johtavia teollisuuden palvelujen tarjoajia. Teollisuuden korkeapaineputkistoissa Caverion on Pohjois-Euroopan markkinajohtaja.

Kasvumahdollisuuksia hajautuneilla markkinoilla

Saksa oli vuonna 2014 edelleen selkeästi suurin kohdemarkkinamme. Suurimmat kasvumahdollisuutemme ovatkin jo markkinoiden koon puolesta juuri Saksassa.

Kiinteistöille ja teollisuudelle suunnattujen teknisten palvelujen markkinat ovat Euroopassa vahvasti hajautuneet. Suurin osa alan toimijoista on pieniä yrityksiä, joiden palvelutarjonta on suppea ja jotka työllistävät korkeintaan muutamia kymmeniä henkilöitä. Hajautunut tarjonta tarjoaa kasvun mahdollisuuksia erityisesti saksankielisillä alueilla.